Datadrevet Forretning: Brug kundedata strategisk
Information
- Sted:
- Agro Food Park, Agro Food Park 15, 8200 Aarhus, Danmark
- Sprog:
- Dansk
- Pris:
- Gratis / Free
- Fra:
- 13. marts 2024 kl. 09:30
- Til:
- 13. marts 2024 kl. 15:00
Næsten alle driver i dag forretninger i en digital verden, hvor stort set alle interaktioner og relationer efterlader et dataspor. Alle virksomheder har potentielt adgang til store mængder af data, og udfordringen er at strukturere, gøre dem tilgængelige og bruge dem aktivt ved strategiske beslutninger.
Med to forskellige inspirationsindlæg får vi input til at arbejde professionelt med kundedata, og hvordan vi bedst skaber resultater i virksomhederne.
Agenda for dagen
9.30 – 10.00 | Morgenkaffe & netværk |
|
|
10.00 – 10.30 | Velkomst og bordet rundt |
|
|
10.30 – 12.00 | Kundedata møder AI v/Nikolaj Juul Madsen, Senior Data Scientist |
| Se hvordan arbejdet med kundedata kan skabe værdi i hele jeres organisation, med praktiske eksempler på hvordan man kan strukturere data og gøre det tilgængeligt for større beslutningskraft i virksomheden. Hør samtidig eksempler på hvordan i ved hjælp af den nyeste udvikling indenfor AI kan tage arbejdet med kundedata til næste niveau. |
|
|
12.00 – 13.00 | Frokost & netværk |
|
|
13.00 – 14.15 | Brug kundedata strategisk v/ Thomas Ritter, professor, CBS |
| Siden 2015 har Thomas forsket i udnyttelse af data til at drive forretningsudvikling. Han vil bla. guide os rundt i forretningsmodeller og hvilke forskellige data virksomheder typisk har, og hvad disse data potentielt kan fortælle om kunderne, og hvilken værdi det kan skabe. Der er lagt op til gode diskussioner – blandt andet via ”kundedata spil”. Alle deltagere får udleveret et spil så diskussionerne kan fortsætte i virksomhederne. |
|
|
14.15 – 14.45 | Muligheder og barrierer for brug af data – diskussion og sparring |
|
|
14.45 – 15.00 | Næste møde og afslutning |
NB! Netværksmødet er for medlemmer af Food & Bio Cluster Denmark!