B2B E-commerce

Information

Sted:
Digitalt via Teams
Sprog:
Dansk
Pris:
Gratis / Free
Fra:
14. september 2021 kl. 13:00
Til:
14. september 2021 kl. 16:00
B2B e-commerce? Hvorfor er det vigtigt for din forretning?

B2B E-commerce. Hvorfor er det vigtigt for din forretning?

Det er vigtigt, at de danske fødevareproducenter omstiller sig til at imødekomme krav og ønsker fra både nationale og internationale samarbejdspartnere.

Udviklingen med voksende e-handel opleves på både detail og foodservice markederne og mange fødevarevirksomheder oplever, at salgsprocessen bliver mere og mere digitaliseret. I foodservice bestiller storkøkkener, restauranter, cafeer m.fl. nu deres varer i webshops hos de store distributører, hvor kunderne tidligere enten kontaktede eller blev kontaktet af en salgsmedarbejder hos disse.

Kommer man overhovedet i betragtning, når der vælges nye leverandører?

Program

Velkomst - Rubin Dollerup Nielsen, Food & Bio Cluster Denmark.

Oplæg ved Mogens Bjerre, erhvervsforsker og lektor på institut for Afsætningsøkonomi ved Copenhagen Business School:

  • De 7 største udfordringer for salget - med baggrund i forskningsprojektet Morgendagens Salg (her specielt i forhold til digital tilstedeværelse)
    1. kundeorientering
    2. salg er for vigtigt til at overlade til salg - alene
    3. skab værdi sammen
    4. få betaling for din værdiskabelse
    5. ledelsen skal være tilgængelig
    6. lad salget suge og give informationer
    7. brug de data, der samles op
  • Der er ikke symmetri mellem salgs- og købsprocesserne
  • Gør din værdiskabelse konkret og målbar
  • Gør salgsindsatsen til en forlænget del af strategien

Pause

Oplæg ved Jacob V. Häuser, Business Unit Director, Arla Foods:

  • Hvorfor satser Arla markant på ‘digitalt’ og ‘e-commerce’?
  • Hvad er de mest markante tendenser og hvad er implikationerne? I Danmark og internationalt?
  • Hvordan arbejder Arla med at skabe værdi via ’B2B e-commerce’?  

Du vil naturligvis få lejlighed til at stille spørgsmål til oplægsholderne.

På baggrund af dette og forrige roundtable møde i april vurderes det, om der er opbakning til at etablere en fast salgsnetværksgruppe med 4 årlige møder og andre aktiviteter. Det forudsætter at mindst 10 organisationer ytrer interesse for netværket og melder sig ind som medlem i Food & Bio Cluster Denmark.

Link til dette event vil blive sendt til deltagerne dagen før afholdelse.

Innovationskraft
Når du deltager i dette event vil din tid blive anvendt som medfinansiering på Projektet Innovationskraft, som er finansieret af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse og Uddannelses- og Forskningsstyrelsen til standardsats. Læs mere om Innovationskraft

Kontakt

Rubin Dollerup Nielsen

rdn@foodbiocluster.dk

+4541100112

B2B E-commerce