Greenwashing vs. Green marketing

Information

Sted:
Webinar: Green marketing vs Green washing
Sprog:
Dansk
Pris:
Gratis / Free
Fra:
22. september 2021 kl. 14:00
Til:
22. september 2021 kl. 15:30
Hvilke formuleringer skal man være varsom med at bruge i sin markedsføring?

Greenwashing vs. Green marketing. 

Myndigheder, medier og andre interessenter har større og større bevågenhed på, hvordan virksomheder omtaler deres klimaindsats og anpriser deres produkter.

Udtrykkene, som virksomhederne benytter i deres markedsføring, er mange – Sustainable/bæredygtig, økologisk, grøn, naturlig, genanvendelig osv. – men må man egentlig det? Hvad er sanktionerne, hvis man ikke må?

Advokat Lars Karnøe, partner hos Potter Clarkson vil belyse emnet. Han vil blandt komme ind på:

  • Nuværende juridiske rammer og kommende ændringer
  • Nuværende praksis fra de danske domstole og ombudsmanden.
  • Højde punkter fra EU og international praksis

Innovationskraft
Når du deltager i dette event vil din tid blive anvendt som medfinansiering på Projektet Innovationskraft, som er finansieret af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse og Uddannelses- og Forskningsstyrelsen til standardsats. Læs mere om Innovationskraft

Kontakt

Rubin Dollerup Nielsen

rdn@foodbiocluster.dk

+4541100112

Greenwashing vs. Green marketing
Greenwashing vs. Green marketing