Forretningsudvikling for SMVer i Kina

Information

Sted:
Agro Food Park, Agro Food Park 15, 8200 Aarhus N (Mødelokale 1)
Sprog:
Dansk
Pris:
Gratis / Free
Fra:
17. december 2019 kl. 08:30
Til:
17. december 2019 kl. 11:30
Bliv klogere på forretningspotentialet for din virksomhed på det kinesiske marked ved et seminar, hvor forretningsudviklere med praktisk erfaring fra Kina vil dele deres viden.

Bliv klogere på forretningspotentialet for din virksomhed på det kinesiske marked ved et seminar, hvor forretningsudviklere med praktisk erfaring fra Kina vil dele deres viden.

PROGRAM

08.30 - 09.00 Registrering og morgenmad 

09.00 - 09.20 Kina: Fremtidens katalysator for vækst og innovation - Peter Bøgh Hansen, DI

09.20 - 09.40 Effektiv markedsføring på kinesiske sociale medier - Jacob Juul-Lou, Miktos

09.40 - 10.00 Erfaringer fra verdens mest kompetitive fødevaremarked - Jakob M. Pedersen, Arla Food Ingredients

10.00 - 10.20 Etablering af virksomhed i Kina - Lars Jakob Nielsen, Asia Base

10.20 - 10.30 Kaffepause

10.30 - 11.25 Paneldiskussion, inkl. Q&A - Moderator: Louise K. Johnson, Agro Business Park

11.25 - 11.30 Afrunding

EMNER

  • Hvad er det reelle forretningspotentiale for danske SMV’er og startups i Kina?
  • Hvad kan man selv gøre for at finde fodfæste på et marked, der fortsat har et kæmpe uforløst potentiale, men også er karakteriseret ved mange faldgruber?
  • Hvordan finder man frem til de rigtige lokale samarbejdspartnere?
  • Hvad er sandheden om Kinas nye status som innovativt foregangsland? Hvilken rolle spiller digitale salgsværktøjer?
  • Hvem og hvor kan man bede om hjælp til at komme videre?

Du har sikkert hørt det hele før. Kina er på ganske få år vokset til at blive et af Danmarks største eksportmarkeder. Samhandlen bugner, kinesiske virksomheder og forbrugere får flere og flere penge mellem hænderne til at indkøbe danske kvalitetsprodukter, store danske virksomheder kalder Kina for deres ”andet hjemmemarked”, etc.

Men virkeligheden er også en anden. Mange mindre danske virksomheder har brændt fingrene på det kinesiske marked. Endnu flere har på forhånd kastet håndklædet i ringen ved udsigten til at skulle konkurrere i et marked kendetegnet ved uigennemsigtighed og lokal favorisering. Så hvad skal man tro på? Det kan du få svar på, når du møder virksomheder, der har gjort sig egne erfaringer med opstart og skalering af deres forretning på det kinesiske marked.

UDBYTTE

Deltagerne modtager strategiske og praktiske inputs, der gør dem bedre rustet til at opstarte, konsolidere eller skalere forretningen i Kina. Temaerne har relevans for både B2B og B2C forretning.

Download invitation inkl. program her


 

Kontakt

Louise Krogh Johnson

lkj@foodbiocluster.dk

+4521545909

Forretningsudvikling for SMVer i Kina
Forretningsudvikling for SMVer i Kina