Made for China! Få ny inspiration til at angribe det kinesiske marked på Midtnet Kinas afslutningsevent
Information
- Sted:
- VIA University College, Ceresbyen 24, 8000 Aarhus, Danmark (Campus C - C1.32 - Naturfagstorvet)
- Sprog:
- Dansk
- Pris:
- Gratis / Free
- Fra:
- 22. maj 2019 kl. 08:30
- Til:
- 22. maj 2019 kl. 15:00
PROGRAM
08.30 - 09.00 Registrering og kaffe
09.00 - 09.10 Velkommen v/ Midtnet Kina konsortiet og Danish Chinese Business Forum
09.10 - 09.40 Made for China - Hvad du kan du lære af kinesiske virksomheder og hvorfor er det så vigtigt at tilpasse danske produkter og løsninger til det kinesiske marked v/Christina Boutrup, Erhvervsjournalist og Kina-ekspert
09.40 – 09.50 Midtnet Kina Case: NOLA v/ Nicolai Houe & Jakob Mølving, Nordic Praxis
09.50 – 10.00 Midtnet Kina Case: Virtuel forflytningsapp v/ Ulrik Møll, Welfare Denmark
10.00 – 10.30 Bæredygtig vækst og de 17 verdensmål som fremtidsstrategi v/ Lene Gammelgaard, Futurist Leadership Speaker
10.30 – 10.40 Midtnet Kina Case: Airfilter4ever v/John Steen Jensen, Ecovent
10.40 – 10.50 Midtnet Kina Case: BioPod v/Anders Thomsen, Nordicflexhouse
10.50 – 11.10 Pause
11.10 – 11.30 Virksomhedscase: Vejen til Kina for Gravity Board Games v/ Michael Brommann, Partner og Stifter
11.30 – 12.20 Åben døren til 1 milliard kinesiske forbrugere med WeChat Official Accounts via dansk CVR nr v/ Niels Christian Flintholm, EF Consult
12.20 – 12.30 Midtnet Kina Case: Triple Bite v/ Jes Grandt Nielsen, Beeliving
12.30 – 12.40 Midtnet Kina Case: Game Course China v/ Mikkel Fledelius Jensen, Game Course Scandinavia
12.40 – 13.00 Hvad så nu? Sparring og kontaktmuligheder
13.00 – 13.30 Frokost
13.30 – 15.00 Networking og mulighed for 1-1 møder med udvalgte konsulenter (se næste side)
Ordstyrer: Line Kathrine Laustsen Langelund, Antropolog og Kina-ekspert, Danish Chinese Business Forum
Mulighed for individuelle møder med eksperter – se næste side. Notér i kommentarfeltet ved tilmelding, hvis du gerne vil have 1-1 sparring fra Niels Christian Flintholm eller Heidi Larsen mellem 13.30 og 15.00.
Få konsulentsparring fra
Heidi Larsen - Supply chain og samarbejde med kinesiske partnere
Heidi har arbejdet med dansk-kinesiske samarbejder siden 2005, og har siden 2011 hjulpet +400 SMV’ere med at etablere forsyningskæder eller reparere de kuldsejlede samarbejder gennem rådgivningsvirksomheden Plus 7. Hun holder ofte foredrag og oplæg om emnet både i Danmark og udlandet – og er desuden forfatter til 2 bøger om hvordan man får succes med og på det kinesiske marked.
Niels Christian Flintholm – Online salg og marketing i Kina
Niels Christian er partner i EF Consult, specialister i at hjælpe virksomheder på det kinesiske online marked igennem eksekvering af holistiske omni-channel strategier. Niels Christian har over 9 års erfaring fra marketing jobs i både danske og kinesiske virksomheder med et særligt fokus på go to market strategier for FMCG sektoren. Mere info på www.efconsult.dk.
Notér i kommentarfeltet ved tilmelding, hvis du gerne vil have 1-1 sparring fra Niels Christian Flintholm eller Heidi Larsen mellem 13.30 og 15.00. Så afsætter vi tid til dig.
Keynote speakers
Christina Boutrup
Kina er stadig mest kendt for sine dygtige kopister, men kinesiske virksomheder er i dag globalt førende inden for nye digitale forretningsmodeller, e-handel og sociale medier, og det stiller høje krav til alle, der vil sælge i Kina. Hør, hvad du kan du lære af kinesiske virksomheder – og hvorfor er det så vigtigt at tilpasse danske produkter og løsninger til det kinesiske marked. Få også indblik i Kinas ambitiøse Made in China 2025-plan, som truer flere danske styrkepositioner, men samtidig åbner store muligheder.
Christina Boutrup er en af landets førende Kina-kendere og fast Kina-analytiker for TV2. Hun er uddannet erhvervsjournalist og har fulgt Kinas udvikling tæt siden 2004, blandt andet som Asien-korrespondent og som vært for radio- og tv-programmer. Hun har skrevet flere anmelderroste bøger og er en flittigt benyttet foredragsholder, facilitator og ordstyrer på danske og internationale konferencer og workshops. Hun er desuden aktiv i advisory board for tænke¬tanken Think China under Københavns Universitet.
Lene Gammelgaard
Globalt anerkendt oplægsholder inden for bæredygtig ledelse & bestseller forfatter. Specialiserer sig i at mobilisere mennesker i organisationer til innovation og øjeblikkelig handling med fokus på SDG – FN’s mål for bæredygtig udvikling. Lene kombinerer intellektuelle evner med hårdt vundne ekstrem erfaringer fra bl.a. højde bjergbestigning - i mentale strategier - understøttet af den nyeste neurovidenskab. Lene har en baggrund som eventyrer og blev den første skandinaviske kvinde på toppen af Mount Everest 10. maj 1996. Lene har en juristgrad, er journalist og psykoterapeut. Taler engelsk, tysk og dansk på konferenceniveau.