CPH Food: Bæredygtighed og merpris i fødevareudvikling

Information

Sted:
Symbion, Fruebjergvej 3, 2100 København Ø
Sprog:
Dansk
Pris:
Gratis / Free
Fra:
23. maj 2019 kl. 09:00
Til:
23. maj 2019 kl. 15:00
Mange iværksættere i CPH Food programmet er optaget af bæredygtighed, økologi, miljø, klimapåvirksning o.s.v. Men hvordan forholder man sig som fødevareiværksætter til ”bæredygtighed”? Hvad er det egentlig for en størrelse?

CPH Food: Få succes med din bæredygtighedsprofil

Mange iværksættere i CPH Food programmet er optaget af bæredygtighed, økologi, miljø, klimapåvirksning o.s.v. Men hvordan forholder man sig som fødevareiværksætter til ”bæredygtighed”? Hvad er det egentlig for en størrelse? Hvem definerer det? Hvilke mærkninger understøtter en bæredygtighedsdagsorden? Hvordan signalerer man det til forbrugeren på under 4 sek? Er det virkelig det, forbrugere vil have, når de køber fødevarer? Og ikke mindst: Vil forbrugerne og ens kunder betale en merpris for bæredygtighed, når de køber fødevarer?

Vi har inviteret Rie Schimmell, fødevareiværksætter bag Syltet og markedsføringskonsulent til at komme og fortælle om, hvilke overvejelser, man som fødevareproducent bør have, og suppleret med et veloplagt panel af rådgivere, der kan give konkret sparring på jeres koncepter. Vi regnere med, at I som producenter holder jer klar til at fortælle om jeres overvejelser.

Foreløbigt program:

9:00 Få succes med dit bæredygtighedskoncept v/Rie Schimmell
10:00 Navnerunde og kort diskussion
- Hvem er jeg?
- Hvad er mit product?
- Hvordan forholder jeg/min virksomhed sig til bæredygtighed?
10:30 1:1 runde 1 (foreløbig liste af coaches)
- Rie Schimmell, Syltet (fx. om bæredygtighed i dit koncept)
- Tine Jasper, Madbureauet (fx. om bæredygtighed kommunikeret på din emballage)
- Mogens Riber, SpringNordic (differentierer dit produkt sig på bæredygtighed?)
- Heidi Høy Dyrholm, Agro Business Park (hvor vigtigt er bæredygtighed for din målgruppe?)
12.30 Sandwich
13.00 1:1 runde 2 (afhænger af deltagerantal)
15.00 Tak for i dag

Om Rie Schimmell:
Rie er uddannet i kommunikation og økonomi fra CBS, og har en kandidatgrad i marketing fra University of St Andrews. Rie har tidligere arbejdet som Trade og Digital Marketing Manager hos Bonduelle Nordic med ansvar for al ekstern kommunikation i de fire nordiske lande. Men i 2016 startede hun Syltet. Det startede ud fra en forundring over, at ingen havde gjort noget ved de syltede grøntsager, som stadig var på samme måde som for 30 år siden. Så i dag producerer hun sprøde, syltede grøntsager og sælger til ca. 40 forhandlere rundt i hele landet her i blandet Mad&Vin i Magasin.

Madbureaet:  
Madbureauet er et reklamebureau med speciale i markedsføring af mad, drikkevarer, måltider og madoplevelser. Stor viden om fødevarer, mange års erfaring med strategisk kommunikation og branding kombineret med nørdet tilgang til området har gjort Madbureaet til et førende bureau inden for udvikling af strategiske og kreative løsninger til fødevaresektoren. Bureauets arbejde med brands, virksomheder og detailkæder omfatter blandt andet produktudvikling, emballagedesign, produktlanceringer, kampagner og positionering af brands. Madbureauet står bag success’er som Øgo-konceptet for Salling Group (Netto), Blok by Eliza Chokolade og Karlsens Krydderier. Tine Jasper er CEO og founder af Madbureaet.


Parkering: Gratis på vejene rundt om Symbion, gratis på Symbions parkering, hvis man registrerer sin bil i informationen.

Med offentlig transport: Nærmeste s-togsstation er Emdrup Station. Nærmeste busstop er på Lersø Park Allé/Strødamsvej.

Kontakt

Heidi Høy

hhd@foodbiocluster.dk

+4560110363